خواص و مضرات چای ماسالا

دسته بندی :نوشیدنی های قهوه ۲۱ آبان ۱۴۰۰ تیم تحریریه کافی تی دی 4270

چای ماسالا یک نوشیدنی سنتی هندی که ریشه آن به 5000 سال پیش برمیگردد و دارای فواید پزشکی بسیاری است. یک فنجان از این چای در روز و هنگام بعد از ظهر برای سالم ماندن و دوری از بیماری ها کافی است. این نوشیدنی ترکیبی از ادویه های رازیانه، جوز هندی، میخک، چوب دارچین، زنجبیل، هل، فلفل سیاه و بادیان ستاره ای به همراه عسل است. ادویه های استفاده شده در این نوشیدنی در طب آیورودا به عنوان درمانی برای بسیاری از مشکلات گوارشی ذکر شده است.


برای تهیه این نوشیدنی پرخاصیت تنها کاری که باید بکنید این است که مقداری میخک، هل و دارچین را برداشته و در یک کاسه بکوبید. مقداری زنجبیل و فلفل سیاه را به آن اضافه کرده و این مواد را در آب روی حرارت بجوشانید. سپس ظرف را از روی شعله گاز برداشته و کنار بگذارید. اجازه دهید محتویات آن برای حدود پنج دقیقه دم بکشد. سپس شیر و عسل را به مخلوط اضافه کنید و در نهایت چای سیاه دم کشیده را به آن اضافه کنید. حالا چای ماسالا آماده است.

ارزش غذایی چای ماسالا

این نوشیدنی ارزش غذایی بسیار زیادی دارد. یک فنجان کوچک آن کمتر از 100 کالری دارد و درصورتی که چای ماسالا را بدون شیر یا شکر بنوشید، چربی آن صفر خواهد بود. چای ماسالا بدون شکر یک نوشیدنی موثر برای کاهش وزن است.

خواص چای ماسالا

خواص چای ماسالا

1) از سرما خوردگی و احتقان بینی جلوگیری می کند

چای ماسالا دارای خواص ضد التهابی، ضد قارچی و ضد باکتریایی است که از سرماخوردگی و احتقان بینی جلوگیری می کند. میخک و زنجبیل موجود در آن تقویت کننده سیستم ایمنی هستند و نیز در از بین بردن سرفه بسیار موثرند. یک لیوان چای ماسالا در روز شما را در برابر سرما خوردگی مقاوم می کند. اگر دچار سرما خوردگی شده باشید، یک لیوان چای ماسالا باعث بهبودی سریع‌تر شما خواهد شد.

2) خواص ضد التهابی دارد

تمام ادویه های به کار رفته در ترکیب این نوشیدنی تاثیر عمیقی بر بدن دارند. چای ماسالا دارای اثرات ضد التهابی است که به طور کلی از زنجبیل و میخک به دست می آید که اثرات مشابهی داردند. این دو ادویه به عنوان مسکن های قوی نیز شناخته می شوند و چای ماسالا را تبدیل به یک نوشیدنی موثر در التیام سردرد می کنند.

3) چای ماسالا در پیشگیری از دیابت موثر است

یکی از شایع ترین بیماری های امروزی در جهان دیابت است و بهتر است از قبل به فکر پیشگیری از آن باشیم. ترکیبات موجود در چای ماسالا دارای خواصی است که خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد. این کار با افزایش حساسیت گیرنده های انسولین در بدن انجام می شود. چای ماسالا همچنین سطح قند خون را کاهش می دهد.

4) انرژی را افزایش می دهد

چای سیاه پایه چای ماسالا است که حاوی کافئین است و می تواند انرژی شما را بالا ببرد. در حالی که گفته شده است که مصرف کافئین به صورت افراطی و نامتعادل به تنهایی عوارض بدی دارد، ادویه های دیگر به کار رفته در چای ماسالا آن را متعادل کرده است. ادویه های موجود در این نوشیدنی، در کنار چای سیاه مقداری انرژی آزاد می کنند که یک محرک طبیعی و سالم برای انجام کارهای روزمره است.

5) ایمنی بدن را تقویت می کند

چای ماسالا برای افزایش ایمنی بدن، یک نوشیدنی فوق العاده عالی است. میخک و دارچین موجود در آن، شما را مقاوم تر می کند. در واقع، این مواد در بدن یک حصار حفاظتی ایجاد می کنند که اجازه نمی دهند عفونت ها از آن عبور کنند و بدن را درگیر کنند.

6) به هضم غذا کمک می کند

ادویه های به کار رفته در چای ماسالا، به ویژه میخک و هل منابع مفیدی برای هضم غذا هستند. وقتی زنجبیل به این ترکیب اضافه شود، اثرات آن بیشتر دارویی می شود. هل با افزایش دادن تولید بزاق به بهبود هضم غذا کمک می کند.

7) چای ماسالا دردهای قاعدگی را کاهش می دهد

یکی از مزایای کمتر شناخته شده چای ماسالا این است که طبیعی ترین و موثرترین راه برای مبارزه با گرفتگی عضلات شکم پیش از قاعدگی است. موادی در چای ماسالا وجود دارد که اثر آرام بخشی بر اعصاب و ماهیچه ها دارد. خواص ضد التهابی ادویه های مختلف استفاده شده در چای ماسالا همچنین باعث تسکین درد می شود.

8) کنترل فشار خون

چای ماسالا همچنین می تواند به مقابله با مشکلات مربوط به فشار خون کمک کند. اگر در فشار خون خود نوساناتی دارید، چای ماسالا می تواند برای شما مفید باشد. این نوشیدنی یک اثر گشاد کنندگی بر روی عروق خونی دارد و این خود راهی موثر برای کمک به درمان مشکلات بالینی مربوط به فشار خون بالا است. این ویژگی اجازه می دهد تا گردش خون در بدن تنظیم شود و بنابراین، فشار خون دچار نوسان نشود.

9) پیشگیری از سرطان

سلول‌های سرطانی زمانی شکل می گیرند که تعداد سلول‌های نابجا افزایش یافته و به سایر سلول‌های سالم و DNA آن ها آسیب برسانند. مطالعاتی وجود دارد که نشان داده است خواص آنتی اکسیدان چای ماسالا می تواند به پیشگیری از سرطان کمک کند. زنجبیل، دارچین و هل به کار رفته در چای ماسالا دارای خواص پیشگیری از سرطان هستند.

10) از نفخ جلوگیری می کند

همان طور که گفته شد، ترکیبات موجود در چای ماسالا به هضم غذا کمک می کند. این نوشیدنی با تقویت هضم، از ورود هوا یا آب اضافی به درون شکم جلوگیری می کند. این امر نفخ را کاهش می دهد. در عین حال، نوشیدن دو فنجان چای ماسالا در روز به شما این امکان را می دهد تا چند کیلو از وزن خود را کم کنید.

عوارض جانبی چای ماسالا

در حالی که چای ماسالا به دلیل مزایای متعددی که دارد، معادل چندین ماده غذایی مفید است اما عوارض کمی نیز دارد که باید مراقب آن ها باشیم. چای سیاه به عنوان پایه آن، دارای کافئین است که ممکن است در صورت مصرف در مقادیر زیاد، تأثیر منفی بر بدن داشته باشد که همچنین می تواند منجر به حالت تهوع و بی قراری شود.

 

 همان طور که می دانید ادویه های متعددی در این چای وجود دارد و این مواد در صورتی که در مقادیر زیاد مصرف شوند، می توانند عدم تعادل هورمونی را در بدن ایجاد کنند.


به طور کلی چای ماسالا یک نوشیدنی غنی و پرخاصیت است که در صورت مصرف متعادل آن می شود از آن بهره برد.

پودر چای ماسالا وارش بهترین انتخاب برای شماست

پودر چای ماسالا وارش

کافی است یک قاشق از چای ماسلا وارش را با آب جوش یا شیر داغ مخلوط نموده یک یا دو دقیقه صبر کنید و استفاده نمایید. به همین سادگی شما قادر خواهید بود در کوتاه ترین زمان ممکن برای خود و یا مهمانانتان یک چای اصیل و مفید درست کنید.

 

چای ماسالا وارش در قوطی های یک کیلوگرمی به بازار عرضه شده است. از جمله ترکیبات این محصول می توان به هل، دارچین، میخک، زنجبیل، جوز هندی، شیرخشک، شکر و عصاره ی چای اشاره نمود. بسته بندی متمایز محصولات وارش که به صورت فلزی می باشد باعث می شود تا محصول در محیط های مختلف به خوبی محافظت شده و در برابر رطوبت و سایر عوامل محیطی حفظ گردد.

 

به کمک چای ماسالا وارش دیگر نیاز نیست، برای نوشین یک فنجان چای ماسالا به کافی شاپ بروید و هزینه و وقت زیادی را صرف کنید. به آسانی در منزل می توانید چای ماسالا خود را با بهترین طعم و بالاترین کیفیت تهیه نمایید.

 

چای ماسالا وارش، دارای سیب سلامت از ورزات بهداشت بوده و در محیطی مناسب و کاملا بهداشتی تهیه و فرآوری شده است. پس با اطمینان و خیالی آسوده می توانید از این محصول منحصر به فرد استفاده کنید.

تیم تحریریه کافی تی دی

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در اینستاگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: