خواص و عوارض قهوه ترک

خواص و عوارض قهوه ترک

قهوه ترک یک نوشیدنی غنی و لذت بخش است که منشا آن به ترکیه برمیگردد. پودر آسیاب شده این نوع قهوه در یک قهوه جوش مسی دم می شود و با توجه به ذائقه فردی که آن را می نوشد می تواند شیرین شود. این سبک قهوه، فیلتر شده نیست. در عوض، دانه های قهوه آن قدر ریز آسیاب می شود که شبیه به آرد می شود.

خواص (فواید) قهوه ترک

خواص قهوه ترک

1) قهوه ترک عملکرد فرد را در ورزش بهبود می بخشد

کافئین یک محرک طبیعی است که می تواند عملکرد ذهنی و ورزشی را بهبود بخشد. یک فنجان قهوه ترک، دوز کافی از کافئین را فراهم می کند که می تواند به ویژه برای ورزشکاران مفید باشد. اخیرا یک مطالعه تحقیقاتی که بر روی 20 ورزشکار انجام شد، مشخص کرد که شرکت‌ کنندگانی که قهوه ترک می‌ نوشیدند، در مقایسه با افرادی که کافئین می ‌نوشیدند، از مزایای عملکردی چشمگیری مانند واکنش سریع و قدرت بالاتر برخوردار بودند.

2) قهوه ترک از کبد محافظت می کند

کبد نقش بسیار مهمی در بدن دارد. تعادل هورمونی مانند تیروئید و هورمون های آدرنال و … را برقرار می کند. عدم تعادل هورمونی در بیماری های مزمن کبدی شایع مانند هپاتیت و کبد چرب رخ می دهد. مطالعات نشان می دهد که خطر اختلال عملکرد کبد برای کسانی که به طور منظم قهوه ترک می نوشند کمتر است.

3) قهوه ترک از مغز محافظت می کند

قهوه ترک با کافئین می تواند از بسیاری از بیماری های عصبی مانند بیماری آلزایمر جلوگیری کند. آزمایش‌ ها همین طور نشان دادند که نوشیدن قهوه می‌تواند خطر ابتلا به بیماری پارکینسون، زوال عقل و سکته را کاهش دهد.

4) قهوه ترک حاوی ترکیبات ضروری برای بدن است

قهوه ترک، از فیلتر رد نمی شود و ممکن است حاوی غلظت های بالایی از ترکیبات زیست فعال مفید باشد. دانه های قهوه حاوی ترکیبات مفیدی مانند اسید کلروژنیک است که می توانند التهاب، قند خون، سطح کلسترول و فشار خون بالا را بهبود دهند. قهوه همچنین حاوی تعدادی ترکیبات قدرتمند دیگر از جمله دی ترپنوئیدها است که می تواند التهاب را کاهش دهد، با عفونت مبارزه کند و سلامت قلب را بهبود بخشد.

5) قهوه ترک به کاهش وزن فرد کمک می کند

قهوه ترک حاوی منیزیم و پتاسیم است که به بدن انسان در استفاده از انسولین کمک می کند، سطح قند خون را تنظیم می کند و میل به غذاهای شیرین را کاهش می دهد. علاوه بر این ها، کافئین به سلول های چربی کمک می کند تا چربی بدن را بشکنند و از آن به عنوان سوخت استفاده کنند.

6) قهوه ترک اثرات محافظتی در برابر برخی بیماری ها دارد

نوشیدن قهوه ترک می تواند به کاهش خطر برخی از مشکلات سلامتی مانند دیابت و بیماری قلبی کمک کند. در مطالعه ای که روی 18 نفر انجام شد، مشخص شد کسانی که به طور منظم حداقل یک فنجان قهوه ترک در روز مصرف می کردند، نسبت به افرادی که قهوه مصرف نمی کردند، 12 درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2 قرار داشتند. 

 

مطالعه دیگری نشان داد افرادی که 2 تا 3 فنجان قهوه در روز مصرف می کنند با کاهش 15 درصدی خطر بیماری قلبی مرتبط هستند. مصرف قهوه همچنین با کاهش خطر افسردگی، سیروز، سرطان مرتبط با کبد و سرطان آندومتر همراه است.

7) قهوه ترک تا حد زیادی خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد

8) قهوه ترک انرژی زا است

سطح انرژی کسانی که به طور منظم حداقل یک فنجان قهوه در طول روز مصرف می کنند، 62 درصد بیشتر از افرادی است که قهوه مصرف نمی کنند.

مضرات (عوارض) قهوه ترک

اگرچه قهوه ترک فواید سلامتی باورنکردنی دارد، اما معایبی نیز دارد. این قهوه اغلب با شکر شیرین می شود که می تواند بر سلامتی تأثیر منفی بگذارد. مصرف مکرر قهوه شیرین شده می تواند خطر ابتلا به مشکلات مختلف سلامتی مانند چاقی، تری گلیسیرید بالا و دیابت نوع 2 را افزایش دهد. 

 

قهوه ترک یا هر قهوه ای را باید بدون شکر اضافه میل کرد تا از مصرف زیاد شکر جلوگیری شود. استفاده از هل یا دارچین همراه با قهوه از دیگر گزینه هایی است که می تواند بدون افزودن شکر طعم را بهبود دهد.


مقدار کافئین بالا یکی دیگر از معایب قهوه ترک است. یکی از کارهایی که کافئین در بدن می کند این است که به نوع خاصی از گیرنده ها در مغز شما می چسبد و آن ها را از تماس با ترکیبی به نام آدنوزین باز می دارد.آدنوزین به مغز شما کمک می کند تا آرام شود و به خواب بروید. 

 

به همین دلیل برای افرادی که با استرس، اضطراب، بی قراری و حملات پنیک سر و کار دارند، مصرف کافئین ممکن است انتخاب درستی نباشد. قهوه ترک حاوی 65 میلی گرم کافئین در هر فنجان است و می تواند بی قراری و اضطراب را تشدید کند.


نوشیدن قهوه حاوی کافئین می تواند باعث اختلالات خواب، اضطراب و سایر عوارض جانبی در برخی از افرادی شود که به اثرات کافئین حساس هستند. همچنین افرادی که فشار خون بالا دارند باید این نوشیدنی را زیر نظر پزشک و تنها یک یا دو بار در هفته استفاده کنند چون باعث بالا رفتن فشار خون می شود.


قهوه ترک و انواع دیگر قهوه فیلتر نشده، حاوی کافستول هستند، یک دی ترپنوئید که می تواند سطح تری گلیسیرید و کلسترول خون را افزایش دهد. این وضعیت می تواند باعث افزایش بی خوابی شود. افرادی که مشکل خواب دارند بهتر است مصرف قهوه را به اول صبح موکول کنند.


همان طور که گفتیم در قهوه ترکیبی وجود دارد که به گیرنده های آدنوزین در مغز می چسبد. هنگامی که بدن به طور منظم کافئین دریافت می کند، مغز شروع به تولید آدنوزین بیشتری می کند. وقتی نوشیدن قهوه را برای مدتی متوقف کنید، در نهایت سطح آدنوزین از حد معمول بیشتر خواهد شد که این باعث می شود بدون دریافت کافئین بیشتر از حد معمول احساس خستگی کنید.


علاوه بر این، نوشیدن قهوه باعث افزایش تولید سروتونین و دوپامین در مغز می شود. سروتونین هورمون مسئول احساس خوشبختی و دوپامین هورمونی است که به شما انگیزه می دهد.


نوشیدن قهوه به طور مکرر در نهایت باعث می شود حساسیت بدن نسبت به این هورمون ها کمتر شود. این بدان معناست که برای احساس همان سطح از شادی یا انگیزه به مقدار بیشتری قهوه نیاز داشته باشید.

پودر قهوه ترک وارش بهترین انتخاب برای شماست

پودر قهوه ترک وارش

پودر قهوه ترک وارش یکی از بهترین و با کیفیت ترین پودر های قهوه ی موجود در بازار است. که از قهوه ی صد در صد خالص تهیه شده است. پودر قهوه ی ترک وارش در قوطی های فلزی بسته بندی شده که موجب ماندگاری بالای محصول و حفاظت از آن در برابر آلودگی و رطوبت می شود.

پودر قهوه ترک وارش دارای نشان سیب سلامت بوده و مورد تایید وزارت بهداشت می باشد. این محصول در قوطی های 600 گرمی تهیه و در خدمت شما عزیزان قرار گرفته است.

تیم تحریریه کافی تی دی

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در اینستاگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: