خواص و مضرات پودر کاکائو

خواص و مضرات پودر کاکائو

درخت کاکائو بین چهار تا ده متر طول دارد که دارای برگ های ساده و منظم، کوچک و قرمز رنگ است. میوه ی کاکائو به اندازه ی یک خیار است و حاوی 25 تا 45 دانه است. میوه های کاکائو را پس از چیدن جمع آوری می کنند، سپس این دانه ها را انبار کرده تا بپوسند. در مرحله ی بعد این دانه ها در اثر تخمیر از رنگ سفید به رنگ قهوه ای در می آید، سپس جمع آوری می شود.

 
دانه های کاکائو معمولا به صورت پودر در می آید که به آن پودرکاکائو می گویند. درخت کاکائو عمدتا در مکزیک و آمریکای مرکزی، آمریکای جنوبی و جنگ های آمازون رشد می کند. امروزه کاکائو در انواع نوشیدینی ها، کیک ها و شیرینی ها استفاده می شود . در ادامه با خواص کاکائو بیشتر آشنا خواهیم شد.

خواص کاکائو:

• دارای مقادیر زیاد پلی فنول

پلی فنول ها آنتی اکسیدان هایی است که در میوه ها، سبزیجات، شکلات و چای موجود دارد. پلی فنول دارای خواص بسیار زیادی است. کمک به کاهش فشار خون، گردش خون بهتر، کنترل سطح کسترول و تنظیم قند خون بخشی از خواصی پلی فنول ها می باشد که در کاکائو به مقدار زیاد یافت می شود.

• کاهش فشار خون

پلی فنول ها آنتی اکسیدان هایی است که در میوه ها، سبزیجات، شکلات و چای موجود دارد. پلی فنول دارای خواص بسیار زیادی است. کمک به کاهش فشار خون، گردش خون بهتر، کنترل سطح کسترول و تنظیم قند خون بخشی از خواصی پلی فنول ها می باشد که در کاکائو به مقدار زیاد یافت می شود.

• کاهش خطر حمله ی قلبی و سکته

نیتریک اسید موجود در کاکائو با شل و بزرگ نمودن رگ های خونی باعث بهبود جریان خون می گردد و خطر ابتلا به سکته های قلبی ناشی از گرفتگی عروق را به حداقل می رساند.

• مفید برای پوست و دندان

کاکائو دارای خواص آنتی باکتریال می باشد که باعث سلامت دهان و دندان می گردد. خواص ضد آنزیمی و محرک سیستم ایمنی کاکائو باعث بهبود سلامت دهان و دندان و شادابی پوست می گردد.

• کمک به بهبود افسردگی

تاثیر مثبت کاکائو در درمان افسردگی برای متخصصان در زمینه ی پزشکی ثابت شده است. پلی فنول موجود در کاکائو باعث ایجاد آرامش و شادابی می شود.

• موثر در درمان دیابت

یکی از خواص گیاه کاکائو کمک به بهبود دیابت می باشد. کاکائو با متعادل نمودن قند خون، مشکلات ناشی از دیابت را کم تر می کند.

• پر پشت شدن موی سر

از فواید کاکائو می توان به پر پشت کننده ی موهای بدن اشاره نمود. کاکائو باعث افزایش گردش خون در ناحیه سر می شود و این موضوع به رویش موهای سر و پرپشت شدن آن کمک می کند.

• ضد گلو درد و سرفه

دانه های کاکائو حاوی ماده ای به نام تئوباریم می باشد که باعث درمان سرماخوردگی، سرفه و گلودرد می گردد.

• جوان سازی پوست

کاکائو دارای مقادیر قابل توجه ویتامین C و منیزیم می باشد. این مواد باعث بهبود خاصیت الاستیسیته پوست، کاهش چین و چروک و جوان سازی پوست می گردد.

• محافظت در برابر اشعه ی UV خورشید

از جمله خواص کاکائو می توان به محافظت در برابر اشعه های مضر UV اشاره نمود.

• محافظت از مینای دندان

تحقیقات ثابت نموده که دانه های کاکائو باعث تقویت مینای دندان و کاهش پوسیدگی آن می گردد.

• کمک به کاهش وزن

دانه های کاکائو تاثیر بالایی در کاهش وزن شما دارد. استفاده از کاکائو باعث افزایش سوخت و ساز بدن شما می گردد که در کاهش وزنتان بسیار موثر است.

مضرات کاکائو:

پودر کاکائو
  • یکی از مضرات کاکائو می تواند تکرر ادرار، بی خوابی و افزایش ضربان قلب باشد.
  • کاکائو برای برخی از افراد باعث ایجاد عوارض آلرژیک می شود.
  • در بعضی از افراد شکلات باعث ایجاد سر دردهای میگرنی می گردد.

کره ی کاکائو چیست؟

نوعی روغن گیاهی که از دانه های کاکائو به دست می آید. در این روغن 40 تا 60 درصد چربی اشباع شده وجود دارد. رنگ کره ی کاکائو زرد رنگ می باشد. دارای نقطه ذوب 34 تا 38 درجه ی سانتی گراد می باشد. این کره دارای مقدار ناچیز کافئین می باشد. از جمله خواص کره ی کاکائو می توان به تقویت سیستم امینی بدن و کاهش خطر سکته ی قلبی اشاره نمود.

 
با توجه به خواص بالای کاکائو عمدتا مصرف آن در جوامع مختلف بسیار بالاست. یکی از فرآوردهای مهم کاکائو که بسیار پرمصرف و البته پر طرف دار است شکلات می باشد. شکلات تقریبا در تمام شیرینی ها قابل استفاده است و طعم دلچسبی به آن می دهد. از بستی های شکلاتی گرفته تا انواع کیک و کوکی ها همه و همه از شکلات در ترکیب خود استفاده می کنند.

 
کاکائو هم چنین در نوشیدنی ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد. شیر کاکائو از ترکیب شیر و پودر کاکائو حاصل می شود. که به صورت گرم و خنک سرو می گردد. امروزه دیگر محصولات کاکائویی به قدری جای خود را بین مردم باز نموده اند که نمی توان به هیچ وجه آن را را از سبد کالاهای مصرفی افراد جامعه جدا کرد.

 
اگر به سلامت خود اهمیت می دهید و هم چنین دوست دارید. از طعم بی نظیر کاکائو در میان وعده های خود استفاده کنید. سعی کنید میزان شکر مصرفی با کاکائو را به حداقل برسانید. چرا که پودر کاکائو عمدتا تلخ است و برای شیرین نمودن محلول حاصل باید مقدار زیادی شکر مصرف گردد.

جمع بندی کلی

کاکائو یکی از مهم ترین و البته پرطرف دارترین محصولات گیاهی است. درخت کاکائو در آمریکا و در جنگل های آمازون رشد می کند. میوه های کاکائو دارای پوست ضخیم هستند که در داخل این پوسته دانه های کاکائو جای می گیرند.

 
عمدتا کاکائو را خشک نموده و سپس بو می دهند و در نهایت پودر می کنند. پودر کاکائو خواص بسیار زیادی دارد. کاهش وزن، سلامت قلب، سلامت پوست و مو، ضد افسردگی، چربی سوزی، بهبود دیابت و … از جمله خواص مصرف کاکائو می باشد. یکی از فرآورده های بسیار پر طرف دار کاکائو، شکلات می باشد که طرفداران بیشماری در سراسر جهان دارد. شکلات در دو نوع سفید و قهوه ای موجود است.

پودر کاکائو وارش بهترین انتخاب برای شماست
پودر کاکائو وارش

پودر کاکائو وارش در قوطی های فلزی 600 گرمی به بازار عرضه شده است. اگر از قند زیاد شیر کاکائو های بازار کلافه شده اید، پودر کاکائو وارش می تواند بهترین گزینه برای شما باشد.

 

 

کافی است یک قاشق کاکائو را با یک لیوان شیر مخلوط نموده و بعد از افزودن کمی شکر مصرف نمایید. به همین سادگی می توانید از طعم بی نظیر یک شیر کاکائو خانگی لذت ببرید. با این محصول بی نظیر دیگر نیازی ندارید، برای نوشیدن یک فنجان شیر کاکائو به کافی شاپ مراجعه کنید. از این پودر به سهولت می توانید در تهیه انواع شیرنی ها و کیک های شکلاتی استفاده کنید.

 

پودر کاکائو وارش، دارای نشان سیب سلامت بوده، از نظر بهداشتی کاملا مورد تایید وزارت بهداشت می باشد.

 

بسته های فلزی پودر کاکائو وارش، این محصول را در برابر ورود هرگونه رطوبت و آلودگی به پودر محافظت می کند. پودر کاکائو وارش از کاکائو صد در صد خالص تهیه شده و فاقد هر گونه مواد افزودنی دیگر است.

تیم تحریریه کافی تی دی

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در اینستاگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: